Jump to content

Dudas en Crown xti 4002

Informacion

• Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 grislisdavid

grislisdavid
  • Members
  • 4 posts

Posted 26 March 2014 - 05:59 PM

Hola buenas tardes, actualmente poseo 3 amplificadores del modelo xti serie 2, el modelo 1002, 2002 y 4002. se que por lo que se a comentado estos amplificadores para trabajar de forma perfecta necesitan que la corriente o el voltaje de la red esta perfectamente balanceada, si hay una baja de voltaje el amplificador no rinde o entra en proteccion.

mi pregunta es: cuales son los principales problemas que presenta el amplificador al trabajar a voltajes bajos?

he visto que al bajar el voltaje asi tenga poco volumen el amplificador prende los led de clips como si estuviesen trabajando al maximo y en algunos casos el equipo no da suficiente potencia. es como si trabajara al maximo segun los led del panel frontal pero suena poco en relacion a lo que da el amplificador.

me gustaria que me dieran informacion al respecto, que fallas presenta a bajo voltaje?, que daño puede causar en los parlantes o en el mismo amplificador?,

al igual tengo otra interrogante, se comenta que estos amplificadores son de clase AB+B me gustaria saber como trabaja, y quisiera saber si es cierto que el modelo xti 6002 es clase I ya que me gustaria comprar ese amplificador. gracias

#2 dakos

dakos

Admin

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 766 posts

Posted 28 March 2014 - 04:33 PM

No habla español,

Can you post in english?

#3 grislisdavid

grislisdavid
  • Members
  • 4 posts

Posted 28 March 2014 - 09:28 PM

Hi good afternoon , now I own 3 amplifier xti 2 series model , the model 1002, 2002 and 4002 . is that what you said these amps to work perfectly to require the current or voltage of the network is perfectly balanced , if there is a low voltage amplifier or enters unaccountable protection.

my question is : what are the main problems of the amplifier to work at low voltages ?

I have seen that the lower the voltage so the amp has little volume comprises the LED clips as laboring to maximum and in some instances the team does not give enough power . it is as if the work according to the maximum LED on the front panel but it sounds little in relation to giving the amplifier.

I would like to give me information about it , which presents a low voltage fault ? , which can cause damage to the speakers or the same amp? ,

just have another question , he said that these amps are class AB + B I would like to know how it works, and I wonder if it is true that the 6002 model is xti class I as I would like to buy that amp. thanks

#4 dakos

dakos

Admin

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 766 posts

Posted 29 March 2014 - 05:09 AM

Esto es sólo el traductor de google, no pude entender el significado de la misma, no es lo suficientemente claro.

Yo podría entender que usted preguntó por los amplificadores de la serie XTI, el 1002, 2002 y 4002 son de clase AB + B y el 6002 es de clase I. Para explicar a usted cómo funciona está más allá de mi conocimiento ya que sólo sé electrónica básica y no amplificar topología. Pero básicamente es una clase D amplificador.

Estoy seguro de que usted puede usar google multar a la información que necesita.
He aquí un enlace:
http://archive.is/3IHfi

En cuanto al problema de la baja tensión, puede ser mi amigo Alain puede ayudar?

Espero que puedan entender...

Avi

#5 joust

joust

Power User

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 505 posts

Posted 31 March 2014 - 01:54 PM

XTI100x, 200x and 400x (where x could be '0' or '2') have a class AB + B output stage. This output stage uses bi-polar transistors and has a typical bias circuit. XTI600x is of the BCA type, that we call class I. This type of amp uses a HF modulated signal (a carrier @ 250KHz + audio) where the carrier is removed at the output stage leaving only the audio information. This output stage uses fets, because of their low turn on resistance carateristics.

All of these XTI amps have a power supply unit called the SMPS (sample mode power supply). The SMPS doesn't use an AC power transformer; It takes in directly the AC voltage and transforms it into DC power. The Crown SMPS is protected for low or above AC voltage sources : The SMPS is disabled if it detects an AC input voltage lower than 90VAC or higher than 135VAC. Check this link for further information : http://www.crownaudio.com/ampinfo.htm.

In regards to your question : 'what are the main problems of the amplifier to work at low voltages ?
Response : It may not work at all! It is not recommended that the amplifier be used in a situation of lower AC voltage.

Alain

Also tagged with one or more of these keywords: Informacion